Två tjejer från Uppsala som går andra året på samhällspogramet. Vi skriver om våra liv och vad som händer i det. Vi båda är intresserade av skönhet. Annars umgås vi mycket med varandra och med andra kompisar. Läs bloggen så får ni veta mer.

Sjuttonde September

Publicerad 2012-09-17 22:27:04 i MatildaNakev,

Hej!
 
Idag har jag inte gjort så jättemycket. Var ju skola som vanligt sen följde jag med Malin till polishuset för att kolla en grej, polishuset ligger ju mitt emot skolan typ så det är ju ändå på väg till bussen. Sen tog vi bussen hem. På bussen kommer Malin på att hon glömt sina nycklar hemma så hon fick följa med mig hem. Vi käkade mellis, satt och chattade på ipaden och lite sånt. Hon var väl kvar i tre timmar ungefär innan hon gick hem mot sitt håll. Då åt jag middag och sen gick jag o mamma ut en stund med vincent och träffade grannarna utanför. Eller ja Tilde, grannflickan, hade kommit o plingat på innan middagen o undrade om jag kunde komma ut en stund så då gjorde vi det efter middagen.
 
Sen var det bara in och sätta sig och skriva en analysuppgift om dödsstraff. Herregud säger jag bara. Det var inte så jättesvårt när man väl kom igång för då gick de rätt snabbt men ändå lite krångligt då jag inte riktigt vet hur jag tar ställning till den frågan. Ska det vara tillåtet eller inte? Ja det är väl det som den stora frågan är. Aja har iaf skickat in den sen får vi se vad läraren tycker om den. Får tänka att det faktiskt är första uppgiften inom Rätten och Samhället (RoS som vi så fint förkortar det).
 
Nu ska jag snart hoppa i sängen men för att göra min fina vän fannie glad så ska jag först skriva om en sak. Sa ju att jag skulle kommentera det fina gästblogginlägget hon gjorde.
Men jag gör det i ett inlägg dirket efter det här så detta inte blir alldeles för långt haha!
 
// Matilda Nakev

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela