Två tjejer från Uppsala som går andra året på samhällspogramet. Vi skriver om våra liv och vad som händer i det. Vi båda är intresserade av skönhet. Annars umgås vi mycket med varandra och med andra kompisar. Läs bloggen så får ni veta mer.

Kick Off

Publicerad 2012-09-27 18:17:02 i MatildaNakev,

Hej!
 
Idag var jag typ inte i skolan. Har ju varit sjuk och igårkväll när jag l mig hade jag feber och mådde sjukt dåligt så bestämde mig för att sova ut och stanna hemma. Så imorse sjukanmälde jag mig. Men kvart i tolv skulle jag ha en engelska redovisning i skolan och kände att jag inte kunde missa den så jag åkte in och redovisade den. Efter det åt jag lunch med Mathilda i skolan och sen klockan 14.00 skulle det vara en kick off på Uppsala konsert och gongress, vi ska ju starta företag och det var en kick off för det så den var viktig att gå på så kände att även fast jag inte mådde bra var jag tvungen att gå på den. Så egentligen även fast jag var sjukanmäld missade jag bara två lektioner, eftersom vi ändå hade fått ledigt från dem två sist för att gå på kick offen.
 
Det var en massa föreläsningar med dels tre andra unga som hade haft UF-företag förra året. Sen var det en annan jättebra föreläsare som hette Johannes Hansen som föreläste ganska länge. Han var sjuk bra, han jobbar just som inspirations föreläsare och rådgivare. Han var väldigt inspirerande och väldigt duktig på just det han gör. Han fick med sig publiken och gjorde roliga övningar och så. Som han borde alla föreläsaren vara.
 
Kom hem vid 20 i sex då föreläsningen slutade halv fem och sen så stannade jag och gjorde sällskap med Marhilda tills hennes farmor och farfar kom och hämtade henne.
 
Nu sitter jag hemma och ska snart äta middag, imorgon är det studiedag så vi är lediga men ska in till skolan och jobba med företaget vid tolv. Känns häftigt att säga att jag faktiskt har kollegor nu mera, haha!
 
//Matilda Nakev

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela