Två tjejer från Uppsala som går andra året på samhällspogramet. Vi skriver om våra liv och vad som händer i det. Vi båda är intresserade av skönhet. Annars umgås vi mycket med varandra och med andra kompisar. Läs bloggen så får ni veta mer.

Fint kontor!

Publicerad 2012-09-20 18:17:00 i MatildaNakev,

Hej!
Sov ju hos Fannie inatt och det var jättemysigt! Imorse var vi i skolan vid nio och då skulle vi ju göra små kontor i vårat klassrum. Nu är det bara vi och våran lärare i entreprenörskap som kommer in i det rummet som nu är fyllt med fyra kontor. Vi fick det jättefint och vi var väl klara med möbleringen vid tolv och då gick vi och åt sen gick våran lilla grupp och satte oss i vårt kontor och började diskutera våran affärsplan. Vi skrev upp sånt som behövdes kolla upp och saker vi behövde dit. Namn kom vi även på. Åhh jag hoppas verkligen att detta går att genomföra. Tror det kan gå riktigt bra. Men här avslöjar jag inget förens allt är kollat och vi är säkra på att det blir det här. Inte ens våra andra vänner vet om våran affärsidé.
 
Mormor hämta mig vid två, då åkte vi och köpta två blommor som jag senare när jag var tillbaks klockan fyra i skolan för utvecklingsamtal lämnade på kontoret. Fick med mig två krukor och en ställning man lägger papper i och lite annat från mormor så nu har vi iaf några av sakerna vi behövde. Men blommor kände vi var ett måste. Haha lite hemtrevligt och fint ska det ju ändå vara på ett kontor. Ska försöka ta lite bilder sen på hur vi har vårat kontor. Men just nu står det an massa (än så länge) hemliga idéer på våran whiteboard så bilder får komma senare.
Är så taggad på det här med företaget nu och kan inte annat än att längta tills imorgon då vi har entreprenöraskap.
 
Just nu är jag hemma hos mormor och morfar. Åkte hit efter utecklingsamtalet och åt middag. Vid sju ska jag ner till mammas jobb och göra sällskap med henne hem till Storvreta.
Vi hörs när jag är hemma igen.
 
En bild som jag tog innan jag sprang till bussen igår när jag skulle till Fannie!
 
// Matilda Nakev

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela