Två tjejer från Uppsala som går andra året på samhällspogramet. Vi skriver om våra liv och vad som händer i det. Vi båda är intresserade av skönhet. Annars umgås vi mycket med varandra och med andra kompisar. Läs bloggen så får ni veta mer.

Att göra en regnig dag?

Publicerad 2012-09-01 15:30:02 i MatildaNakev,

En sak vi alla kan vara eniga om är väl att vi inte har något bra väder idag? Regnet smattrar ner även idag.
Därför tänkte jag ge lite tips på vad man kan göra en regnig dag som denna. För ibland kan de vara rätt skönt med regniga dagar, fast nu tycker jag iförsig att det har varit alldeles för många sådanna...
 
1. Krypa ner i soffan med täcke och kudde och ha film eller serie marathon.
2. Ringa en eller flera vänner och antingen ha filmdag med dem eller spela en massa sällskapsspel.
3. Umgås med familjen. Spela spel tsm eller hitta på något annat mysigt.
4. Gå på bio. Det är verkligen något som passar att göra på regniga dagar.
5. Läsa en bra bok. Jag tycker det är väldigt avkopplande att sitte i soffan under täcket och läsa medans man hör regnet smattra ner utanför.
6. En lite tråkigare sak man kan göra är ju att göra klart skolarbete och läxor man har. Jag gör hellre sånt en dag då det regnar ute än på en dag då det är fint väder och det finns så mycket annat roligt man kan hitta på ute.
 
En sak som är bra med regnet är ju att man inte behöver ha dåligt samvete för att man sitter inne en hel dag, vilken kan vara väldigt skönt att få göra ibland. Ja man kan helt enkelt slappa en hel dag utan att känna att man kanske skulle ha gåttut och hittat på något egentligen.
Nej nu ska jag ta en paus i skolarbetet och kolla på någon film eller serie tror jag!
 
// Matilda Nakev
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela