Två tjejer från Uppsala som går andra året på samhällspogramet. Vi skriver om våra liv och vad som händer i det. Vi båda är intresserade av skönhet. Annars umgås vi mycket med varandra och med andra kompisar. Läs bloggen så får ni veta mer.

Smörgåstårtor

Publicerad 2012-10-19 22:10:50 i MatildaNakev,

Hejsan!
 
har haft fullt upp därför jag inte bloggat. SOm Mathilda skrev så var vi kvar länge i skolan var inte hemma förens vid tio över sex typ. Sjukt stolt över oss.
 
Hemma hände det inte så mycket, började bråka med mamma så rymmde över till Malin i typ en halv timme innan hon skulle bort. Men var tvungen att lugna ner mig lite och andas.
När jag var hemma igen så satte jag och mamma igång och gjorde Smörgåstårtor. Eller tårtor kan man inte kalla dem då vi gjorde de som små hjärtbakelser. Tog väl typ en o en halv timme att göra ca 40 stycken. Tre olika sorter hade vi också. En vanlig smörgåstårta gjorde vi också kom jag på nu. Imorgon ska vi dekorera dem, ikväll la vi bara på fyllningarna och så eftersom dem helst ska stå över en natt så brödet kan suga åt sig och bli ite fuktigt.
 
Nu kanske ni undrar varför gjorde ni smörgåstårtor? Jo mamma fyller nämligen 40 år imorgon och vi ska ha öppenhus för släkt och vänner. Så då ska vi bjuda på dem och lite annat.
Bildet på smörgåstårtorna (bakelserna) får ni imorgon!
 
Nu ska jag bara ligga här i sängen och kolla runt på en massa bloggar inna jag sover. Juste ska även göra dag grejen. Är inne på dag 10 nu va?
 
Hörs imorgon!
 
//Matilda Nakev

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela