Två tjejer från Uppsala som går andra året på samhällspogramet. Vi skriver om våra liv och vad som händer i det. Vi båda är intresserade av skönhet. Annars umgås vi mycket med varandra och med andra kompisar. Läs bloggen så får ni veta mer.

♥ Dag 20 – Det här upprör mig.

Publicerad 2012-10-28 20:12:00 i MatildaNakev,

Finns många saker som upprör mig. Men en av sakerna är absolut MOBBING!!
 
Hur faan kan man hålla på med det? Jag förstår inte dem mämnniskorna. Jag HATAR mobbing! Hur kan man utsetta andra människor för en massa saker? Kan vara allt ifrån utfrysning, slag, fula ord m.m.
Nej jag blir bara upprörd av att tänka på det. En annan sak som upprör mig är folk som bara står och tittar på? Okej ibland kan jag förstå om man inte vågar gå emellan i missshandel för man är rädd att själv bli misshandlad, men ropa på hjälp? Hämta en lärare om det är i skolan? Men om de är väldigt allvarligt tycker jag att man SKA gå emellan. Kan vara svårt jag vet men det är inte rätt att stå och kolla på.  Om man vet att en person blir utfryst, ta kontakt med personen, eller en kurator eller lärare eller vad som helst. Annars gör ju du precis exakt samma sak och är inte en bättre människa än dem som mobbar.
 
Nej jag avslut inlägget här för de här skulle jag kunna skriva sjukt mycket om men har lite bråttom och känner att jag fick de viktigaste iaf.
 
//Matilda Nakev

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela