Två tjejer från Uppsala som går andra året på samhällspogramet. Vi skriver om våra liv och vad som händer i det. Vi båda är intresserade av skönhet. Annars umgås vi mycket med varandra och med andra kompisar. Läs bloggen så får ni veta mer.

♥ Dag 18 –Min favorit högtid och varför

Publicerad 2012-10-26 23:57:20 i Allmänt, MatildaNakev,

Jag måste nog ändå säga att julen är min favorit högtid. För det är så mysig stämning överallt, hemma och på stan och bland vänner. Man får lyssna på mysig julmusik och sitte under en massa filtar och kolla på romantiska julfilmer. Man träffar nära och kära, bytter julklappar med varandra och bara umgås. Snön ligger utanför och lyser upp den annars mörka tillvaron. Ja julen är min favorit högtid.
 
Dock är jag inte så mycket för snö så tycker den bara borde finnas typ två veckor med början från typ dagen innan julafton. Dock kan de ju vara lite mysigt när det är snö på advent. Aja snön är iaf ingen favorit hos mig men när man firar jul ska den finnas.
 
//Matilda Nakev

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela