Två tjejer från Uppsala som går andra året på samhällspogramet. Vi skriver om våra liv och vad som händer i det. Vi båda är intresserade av skönhet. Annars umgås vi mycket med varandra och med andra kompisar. Läs bloggen så får ni veta mer.

Min dag

Publicerad 2012-03-25 22:01:35 i MatildaNakev,

Heej!!

Har inte orkat blogga tidigare idag. Dagen har varit bra. Vaknade imorse och fick påminna familjen att ställa fram klockan en timme eftersom det idag ändras till sommartid ;)
Vid halv ett tog jag tåget in till stan och sen vidare med buss till gränby centrum. Provade lite klänningar och bestämde mig för en röd sommrig klänning. Mormor kom vid halv två för hon hade nåra rabattkuponger som jag behövde. Sen köpte mormor även lite kläder till sig. Vi kollade i lite butiker och passade även på att fika en sväng. Sen fick jag övningsköra hem till storvreta. Väl hemma så hjälpte jag mamma med middagen. Det blev en jättegod kycklinggryta med antingen ris eller matvete till. Jag tog matvete, dels för att det är nyttigare och dels för att jag inte tycker om ris haha så har fått mamma att börja köpa matvete till mig :)

Efter middage kollade jag på två avsnitt av One Tree Hill och målade naglarna innan jag satte mig ner och skrev lite på hemprovet som vi har tills på tisdag. ar gjort ungefär hälften, de andra fixar jag imorgon.
Så så har min dag varit, har även hunnit prata i telefon med mathilda nu på kvällskvisten. Hennes pappa bokade biljetter till Malmö idag, så det blir att åka dit med mathilda, hennes pappa och bror den 21 april för att se storvreta ta SM-guld tredje året i rad! Haha först ska dem ju bli klara för final kanske men jag är typ 100 % säker på att dem kommer komma till final och även vinna den. Skulle mycket till annars.
Imorgon är det även kvartsfinal tre för dem på fyrishov, om dem vinner matchen imorgon är dem klara till semifinal :) Så imorgon kommer jag inte vara hemma förens vid halv tio på kvällen men ska försöka blogga imorgon i skolan :)

Nej nu ska jag tvätta bort ansiktsmasken jag har i ansiktet medans jag skriver och sen krypa ner i sängen för att sova!
God natt! Sov gott!



Inte en så jättebra bild på klänningen men så ser den ut iaf, fast den är mycket finare i verkligheten!

// Matilda Nakev

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela