Två tjejer från Uppsala som går andra året på samhällspogramet. Vi skriver om våra liv och vad som händer i det. Vi båda är intresserade av skönhet. Annars umgås vi mycket med varandra och med andra kompisar. Läs bloggen så får ni veta mer.

tisdfördrift

Publicerad 2012-01-31 19:02:50 i MatildaNakev,

STEG 1
Namn? Matilda
Smeknamn? Tilda och milda
Födelsedatum? 23 december
Födelseort? Uppsala
Hårfärg? Brunt
Längd? 166,5 cm
Skostorlek? 39/40
Höger- eller vänsterhänt? Höger
Stjärntecken? Lejon

STEG 2
Skor som du bar idag? Blåa Converse
Målsättning? Ha kul
Svagheter? Jag vill vara alla till freds hela tiden

STEG 3
Din första tanke när du vaknade idag? Är klockan redan kvart över sex?
När somnar du? När jag är trött och lagt mig 
När du inte kan sova? så försöker jag somna ändå annars så kollar jag facebook på mobilen eller nåt

STEG 4
Pepsi eller Coca Cola? Cola
McDonalds eller Max? McDonalds
Singel- eller dubbeldejt? Singel
Adidas eller Nike? Adidas
Lipton Ice Tea eller nestea? Kan inte skillnaden på dem
Choklad eller vanilj? Vanilj på glass, annars choklad

STEG 5
Svär du? haha ja o lite för ofta
Sjunger du? ja när jag är själv eller med vänner
Duschar du varje dag? Inte riktigt varje dag men det kan bli varje dag ibland
Röker du? Nej
Gillar du skolan? asså gillar o gillar, jag gillar att vara med mina kompisar som går där
Vill du gifta dig? Ja!
Tror du på dig själv? ibland
Blir du åksjuk? ibland
Tycker du att du är hälsosam? Haha nej, men jag tränar iaf
Gillar du åska? Kan vara ganska läskigt men ändå mysigt på nått sett
Spelar du något instrument? nej

STEG 6
Har du under den senaste månaden..
Druckit alkohol? nej
Gått på dejt? Nej
Shoppat? Ja
Ätit en hel ask müsli? nej
Stått på scen? Nej
Skejtat? Haha nej
Bakat? Ja
Nakenbadat? Nej
Färgat håret? nej faktiskt inte
Stulit något? Nej

STEG 7
Har du någonsin..
Däckat eller varit jättefull? nej
Blivit kallad hora? Nej
Blivit nerslagen? nej

STEG 8
I framtiden..
Hur gammal vill du vara när du gifter dig? Helst under 30 men jag måste ju ha nån att gifta mig med så det kan man ju inte bestämma
Namn på barn?
Ditt drömbröllop? Oj om jag skulle skriva om mitt drömbröllop så skulle det bli en hel bok, tro mig!
Vad vill du bli när du blir gammal? Oj jag vet inte

STEG 9
Hur ska din drömkille vara?
Ögonfärg? blåa
Hårfärg? mörkare
Långt eller kort hår? Kort
Vikt? Haha spelar väl ingen roll så, bara de inte är överviktiga typ
Klädstil? lite mer fintklätt men ändå vardagligt
Plats för första träffen? Det beror väl kanske på vem den är med.
Plats för första kyssen? Vem den är med är ju det viktiga

STEG 10

Antal CD-skivor du äger? Har många gamla från när jag var liten.
Antal piercings? Inga, har bara vanliga hål i öronen
Antal tatueringar? ingen, men vill ha
Hur många gånger har du varit med i tidningen? kanske 3-4 gånger
Antal saker jag ångrar? ja några småsaker finns det ju men inget jag ångrar jättemycket egentligen.

FAVORIT...

Färg? Rosa
Plats? Oj, svårt.. Hemma, fotbollsplan, Jean-le-pains osv.
Spel? "Med andra ord"
Drog? Just nu är det One tree hill
Film? vet faktiskt inte, inns många bra.
Djur? Hund
Serie? Desperate Housewives, men jag äslkar gossip girl och One tree hill också!  
Skor? Älskar högklackade skor och converse och ballerinaskor
Internetaktivitet? Facebook och bloggar


BRUKAR DU...
Titta på dig själv i spegeln? Ja det är klart?
Skrika? Haha ja jag skriker nog en hel del!
Sova? Ja
Ha ångest? Det händer väl ibland
Skada dig själv med flit? Neej
Ta mediciner du inte borde ta? neej
Vilja dö? nej, eller tanken har väl slagit än men det har väl hänt alla?
Drömma mardrömmar? Inte ofta alls, eller ibland men då är det inget som andra klassar som mardrömmar egentligen
Försöka vara annorlunda? Jag är mig själv
Klä dig i svart? Ja
Gå i skolan? Ja
Röka? Nej
Ljuga? Det händer väl alla nångång? Men försöker att låta bli
Hata folk? försöker att inte lägga energi på det
Lita på folk? Ja, eller jag har svårt att börja lite på nytt folk men när jag väl fått förtroende för dem så litar jag på folk

NÄR...
Åt du senast? vid fem
Läste du en bok senast? började på en på jullovet men läste kanske bara 20 sidor
Var du på konsert senast? I november
Köpte du något senast? idag
Kysste du någon senast? tisdags
Svor du senast? Inatt
Sjöng du senast? Idag
Klagade du senast? Idag haha
Är det sommar? om några månader...

VEM...

Saknar du? en viss person
Vill du döda? ingen
Vill du slå? ingen
Rörde dig sist? mathilda
Vill du kittla? haha jag vet inte!
Kramade du sist? fannie
Vill du träffa? en viss person
Skrek du på sist? anton
Vill du vara som? jag är mig själv
Fick du sms från senast? Andreas
Ringde dig senast? Andreas

HAR DU...
För många vänner? Kan man väll inte ha?
Skadat någon? inte med filt
Egen dator? Ja
Gjort bort dig rejält? Haha ja det kan man väl lugnt säga, är faktiskt riktigt bra på det!
Kysst någon? Ja
Sagt jag älskar dig till någon idag? Inte idag
Blivit kär i någon på nätet? Haha nej
Lämnat landet? bara när jag varit utomlands
Rymt hemifrån? Nej
Tuttat eld på nått? haha nej bara på vanliga ljus och ved
Gjort något olagligt? inte vad jag kommer på nu, men det har jag säkert

HUR...
Går du? jadu... med benen?
Svarar du i telefonen? I mobilen svarar jag bara ja... och i hemtelefonen svarar jag : hej det är matilda
Fördriver du tiden? Datan, musik, tv, mobil, kompisar
Mycket pengar har du? vet inte
Tjänar du pengar? nej får bara studiebidraget
Ofta diskar du? Plockar i och ur diksmaskinen ibland


// Matilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela