Två tjejer från Uppsala som går andra året på samhällspogramet. Vi skriver om våra liv och vad som händer i det. Vi båda är intresserade av skönhet. Annars umgås vi mycket med varandra och med andra kompisar. Läs bloggen så får ni veta mer.

Du är det bästa!

Publicerad 2012-01-28 12:14:19 i MatildaNakev,

Det här inlägget kommer bara handla om Mathilda, så ni andra behöver inte läsa om ni inte vill det.

Jag skulle aldrig klara mig utan dig, och då menar jag påriktigt! Du finnas alltid där för mig och dömmer mig aldrig. Även när jag gör saker som är fel eller mindre bra så vet jag att du aldrig skulle lämna mig. För du är en sån man kan kalla för en ÄKTA BÄSTAVÄN! Förlåt för att jag ibland har tvivlat på att berätta saker och varit rädd för att du kanske ska dömma mig... för jag vet inerst inne att du aldrig skulle göra det, men jag skämdes och var kanske lite rädd för att du skulle tro att jag inte var den jag var innan. För min största rädsla i livet är att du ska lämna mig. Du betyder så himla mycket för mig och jag behöver dig helt enkelt för att klara mig. Ingenting eller någon ska nånsin få komma emellan oss, jag skulle välja dig i alla lägen. Och det är så skönt att veta att du skulle göra precis likadant!

Du är den som får mig att orka när det är jobbigt, den som får mig att orka att kämpa vidare när man redan är på botten. Den som hjälper mig att se ljuset fast allt är så mörkt. Den som får mig att skratta när jag bara vill ligga och gråta.

En sak som är lite läskigt är att du känner mig nästan bättre än vad jag känner mig själv. Du vet när jag mår dåligt eller någonting har hänt utan att jag berättar det eller vi ens har pratat med varann. De nätterna jag har mått dåligt och varit ledsen så har du legat hemma i din säng och känt på dig att någonting är fel. Hur sjukt är inte det att du vet utan att jag berättat? Vi känner varann utantill och innantll och det märks. När jag mått dåligt och du sovit här har du vaknat på natten för att se till att jag sover och är lugn och inte är uppe och gråter... Det är nog inte många som skulle vakna självmant mitt i natten för att kolla till den som igger bredvid.

Jag är jätteledsen och jag inte alltid visar min uppskattning av allt du gör för mig. Jag ska bli bättre på det, men det är inte alltid lätt att tänka på just det när man mår dåligt och är ledsen. Men jag vet att det inte är någon ursäkt, är bara glad att du är kvar hos mig! Och du vet att jag alltid finns här för dig dag som natt, som jag vet att du gör för mig.

Folk kan tycka att vi spenderar för mycket tid med varann och undrar om vi inte tröttnar på varann. Men jag bryr mig inte om vad folk tycker, och jag tröttnar aldrig på dig! Det är meningen att just du och jag ska vara bästavänner. Vi har alltid saker att prata om och om vi mot förmodan inte skulle ha det så är det så skönt att med dig kan man bara sitta och vara tyst utan att det blir konstig stämmning eller att det blir tråkigt. Och jag tror att man måste kunna ha sånna tillfällen med sin bästavän annars är man nog inte bästavänner på riktigt eller hur jag ska säga.

Jag hoppas att du förstår hur viktig du är för mig och hur mycket jag älskar dig! Du kommer alltid att betyda mycket för mig! Vi har gått igenom många jobbiga situationer tillsammans, vi är i en just nu oxå. Menar inte att det är en jobbig situation mellan oss utan runt om oss. Men här står vi och är fortfarande lika nära varandra, eller jag skulle vilja säga att vi kommit varann ännu närmare och lärt känna varandra mer! Och det känns tryggt att veta att inget av det har rubbat vår vänskap för då vet jag att inget annat heller kommer att göra det!

Jag älskar dig Mathilda, glömm aldrig det!

Tillsammans är vi starka, tillsammans klarar vi allt!






Kommer föralltid vara din bästavän!

//Matilda Nakev















 

 

 

 

 

Kommentarer

Postat av: Mathilda

Publicerad 2012-02-02 13:36:36

Älskar dig och kommer alltid göra det kommer aldrig lämna din sida !! <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela