Två tjejer från Uppsala som går andra året på samhällspogramet. Vi skriver om våra liv och vad som händer i det. Vi båda är intresserade av skönhet. Annars umgås vi mycket med varandra och med andra kompisar. Läs bloggen så får ni veta mer.

Slappdag

Publicerad 2012-08-19 21:22:53 i MatildaNakev,

Har precis målat naglarna. Blev en diskret vitglittrig färg. Innan jag målade naglarna så tog jag ett bad. Hade i hårinpavkning och så, så nu är håret lent som bara den och luktar väldigt gott! Åhh älskar nytvättat hår! 
 
Städningen innan gick frvånadsvärt snabbt! Trodde det skulle ta lång tid att få iodning rummet men efter cirka 20 min så var det fint och välstädat. Varför gjorde jag det inte tidigare? Så dumt, har liksom nästan bara varit hemma och ändå skjutit upp städningen tills idag? Sista dagen på lovet haha men som sagt de tog bara 20 min så det gör inget. 
 
Hur har jag annars spenderat sista lov dagen då? Jo jag låg i sängen och latade mig framför datan ganska länge. Till tre ingefär då jag åt mellis och efter det tog jag med mig en bok och satte mig ute på altanen o läste ungefär två timmar. Hann även med att sitta ute och prata i telefon med Ingela innan maten. Herregud det är över två månader sen jag såg henne! Helt sjukt! Saknar henne nu så att det gör ont i mig... Har aldrig varit borta från henne såhär länge förut. Men vi beslutade att ses nån dag, SNART! 
 
Sen efter middagen så busade jag lite med lillplutten på altanen innan grannflickan som typ är åtta kom o plingade på och frågade om inte jag kunde komma ut och hoppa hage. Snäll som jag är så gjorde jag det, så inte förens då åkte pyjamasen av och jag såg ut som folk igen haha. Var nog bra att TIlde kom o plinga på. Mamma och vincent följde även med ut och Tildes lillasyster Nova och deras mamma var också ute. Men hade alltså en väldigt lugn dag och det känndes att det behövdes innan skolstarten. Lite av en ta hand om mig själv dag blev det alltså, men även några nödvändiga saker blev gjorda. 
 
Nu ska jag ta mig mitt kvällsmål o sen ska jag lägga upp en inlägg med lite bilder från före och efter städningen ;) 
Haha ska alltså visa mitt stökiga rum jag hade... aja ni får ju se hur det ser ut städat också, för det är ju städat jag brukar ha... Eller? haha. 
 
// Matilda Nakev

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela