Två tjejer från Uppsala som går andra året på samhällspogramet. Vi skriver om våra liv och vad som händer i det. Vi båda är intresserade av skönhet. Annars umgås vi mycket med varandra och med andra kompisar. Läs bloggen så får ni veta mer.

Första riktiga skoldagen

Publicerad 2012-08-21 20:36:25 i MatildaNakev,

Hejsan!!
 
Idag var det skola som vanligt då, fast som vanligt är det ju inte riktigt än då det faktiskt var första riktiga dagen idag och vi varit lediga länge. Iaf vi hade lite sovmorgon idag med, vi började kvart i tio då det var spanska gjorde inte speciellt mycket utan pratade mest där. Sen hade vi engleska där vi inte heller gjorde så mycket. På svenskan efter lunchen gjorde vi inte heller så mycket, gjore typ något ord test är eller vad man ska kalla det. Men efter det hämtade vi alla skol böcker och sen var det dags för historia. Där planerade vi mest och fick vara med o bestämma vilka teman vi ska läsa i år, klassen valde: Folkmord, Brott och straff genom tiderna (passae vår klass eftersom vi läser inriktningen juridik och kriminalteknik) och sista temar var Kärlek, sex och känsroller genom tidierna. Sen kommer vi givetvis läsa andra saker också. Nu till att börja med ska vi läsa om Andra Världskriget.
 
Vår käre historialärare Måns vet inte att man borde starta terminen snällt, utan han drar igång ett grupparbete redan första lektionen och inte nog med det så har vi bara fyra lektioner på oss och sen ska det redovisas. Grupparbetena ska handla om Andra världskriget och alla grupper fick ett årtal att jobba med. Såklart ska jag hamna i den första gruppen och få årtalet 1939 som också var det svåraste årtalet då det inte händer så mycket just då enlig Måns. Aja jag och min grupp kommer nog klara det. Hoppas jag iaf.
 
Igår efter skolan orkade jag inte blogga. Men Mathilda skrev ju lite om dagen så lite uppdaterade på vad som hände blev ni ju iaf. Idag är jag tröttare än tröttast, efter detta inlägg ska jag ta bort smink, borsta tänderna och sen är det natti natti för min del. Helt slut i både kropp o huvud efter bara en dag. Men det har ina anledningar också...
 
Nej ska avrunda här nu. Vi får höras mer imorgon!
 
// Matilda Nakev

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela