Två tjejer från Uppsala som går andra året på samhällspogramet. Vi skriver om våra liv och vad som händer i det. Vi båda är intresserade av skönhet. Annars umgås vi mycket med varandra och med andra kompisar. Läs bloggen så får ni veta mer.

Första dagen

Publicerad 2012-08-20 10:59:07 i MatildaNakev,

Hejsan!
 
Idag stod klockan på rigning klockan åtta. Gick då upp och gjorde lite frukost och satte mig framför tv:en. Vid kvart över tio började jag platta håret och sen strök jag tröjan jag ska ha idag. Nu sitter jag här och tänkte uppdatera lite innan jag värmer på rester från igår till lunch. Efter lunchen måste jag sminka mig och klä på mig. 
Känns skönt att ha något att fixa sig till igen. Kanske börjar känna mig som människa igen och inte ett pyjamasmonster som jag varit de flesta dagar den senaste tiden haha!
 
Få struktur på vardagen ska också bli skönt. Att liksom gå upp i tid och lägga sig i tid så man inte sitter uppe varje natt och sover bort dagarna. Kommer också att bli väldigt roligt att träffa kompisarna igen varje dag! Har dem met underbra tjejerna i min klass! Dock så kommer ju inte skolarbetet att vara lika roligt. Nu kommer all stress och press på sig själv komma igen. Men det är bara två år kvar. Två år som vi får stå ut med tjatiga läraren och skolarbete i massor. Det blir nog bra tillslut. Och när man står där och tar studenten kommer man nog känna att det var värt all stress, press och även en hel del tårar som kan upkomma. 
 
Nej nu var det lunch som stod på schemat ja! Vid tolv ska jag möta upp Malin här utanför och göra sällskap till bussen till skolan!!
 
Hörs hemma igen!
 
// Matilda Nakev
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela