Två tjejer från Uppsala som går andra året på samhällspogramet. Vi skriver om våra liv och vad som händer i det. Vi båda är intresserade av skönhet. Annars umgås vi mycket med varandra och med andra kompisar. Läs bloggen så får ni veta mer.

Ett år sen

Publicerad 2012-08-16 22:31:55 i MatildaNakev,

God kväll!!
 
haha vad gammal jag känner mig när jag skriver eller använder det!
 
Jag sitter nu vid datan och kollar runt lite, som vanligt haha. Finns inte så mycket annat att göra eller jo jag hade ju kunnat packa upp resväskorna istället men det har jag såklart inte gjort. MEn jag SKA... nångång... nån annan dag... typ söndag. Haha vad duktig jag känner mig.. NOT.
 
Iaf så blev jag positivt överraskad av mötet idag. Har en liten bit kvar. Orkar inte skriva vad det handlar om men de som känner mig och behöver veta vet redan.
 
Idag började ju alla 96:or, ettan på gymnasiet. Att det redan har gått ett helt år sen vi började ettan, vart har tiden tagit vägen? Men det får gärna fortsätta gå så snabbt för då är det inte långt kvar inna vi får stå finklädda i vitt med studentmössor på huvudet och sprutta champange på flaken ;)
jag minns så väl dagen innan vi började gymnasiet och såklart själva dagen vi började. jag och Mathilda var jättenervösa. Vi sov hemma hos mig och låg och prata länge kvällen innan om hur vi trodde att det skulle bli, vi låg även och hoppades på att vi skulle få komma i samma klass. När vi sen första dagen i ettan fick reda på uppropet att vi kommit i samma klass tror jag att den mesta av nervositeten släppte. Vi skulle ju få gå med varandra. även min fina vän från kunskapskolan Fannie hamnde i våran klass. Och såklart en massa andra härliga människor som vi senare skulle komma att bli kompisar med.
Dem första dagarna sprang man runt som små virriga hönor bland alla korridorer och trappor, inte vart det lättare av att alla korridorer såg exakt likadana ut i Fyrisskolan. Men man kommer in och lär sig även det.
Hursom så kommer det kännas lite konstigt på måndag (då vi tvåor o treor börjar) att det nu kommer springa runt nya ettor, vi är inte minst längre! Gud så skönt! Haha. Men jag kan säga att 96:orna som valde fyris valde helt rätt skola!
 
Nu ska jag nog snart lägga mig. Dagen imorgon är fullbokad men det skriver jag mer om imorgon när jag vaknar! Så har jag något att blogga om då haha smart är jag ibland ;)
 
God natt och sov gott!
 
// Matilda Nakev
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela