Två tjejer från Uppsala som går andra året på samhällspogramet. Vi skriver om våra liv och vad som händer i det. Vi båda är intresserade av skönhet. Annars umgås vi mycket med varandra och med andra kompisar. Läs bloggen så får ni veta mer.

De senaste dagarna

Publicerad 2012-07-25 19:04:23 i MatildaNakev,

Hejsan! Tänkte berätta lite om de senaste dagarna!
 
I måndags, den 23, var det min födelsedag! Hade en helt underbar födelsedag. Började dagen med att åka ut till Ulva vid tio tiden med min morbror för att plocka jordgubbar. Vi fick med oss 3,5 kilo jordgubbar, inte dåligt! Sen vid ett tiden kom Mathilda, Lovisa, Bella och Malin hem till mig för lite fika. Vi satt och pratade och hade det jättetrevligt och mysigt. Fick även presenter. Av Mathilda fick jag en jättefin plus jag önskat mig + att hon ska bjuda mig på bio. Av de andra tjejerna+ Towe(som tyvärr inte kunde komma) fick jag ett stort prinsesspaket med en massa prinsess saker som dem tydligen tyckte att prinsessan som jag är enligt dem skulle ha! Haha det var faktiskt en väldigt rolig present! Fick även en kalender(att ha i skolan) av dem och så fick jag ett intyg som intygar att jag ska få ha en hel kväll eller dag med dem med något roligt! Kanske ska säga vad prinsess sakerna var, det var iaf: en liten stav, en rosa klänning och en prinsseskrona. Tack så mycket allihopa för era fina presenter och för att ni kom.
Tjejerna åkte hem mellan halv sex/ sex. Förutom Mathilda som såklart stanna över natten. Vid sex tiden kom min mormor och morfar och min stora lillebror (min morbror var hos oss hela dagen) för att fira mig över middag. Vi åt grillat och sen var det fika. Vi hade ju iaf nog med jordgubbar ;) Andra presenter jag fick var en väska som jag önskat mig(helt perfekt att ha i skolan sen!), klippning hos frisör, en bordslampa, foundationborste, puderborste, ögonfransböjare, balsam och shampo från frisörsalong. Ska få mera saker senare då min morbror inte hunnit eller vetat vad han skulle köpa o samma sak med mamma, eller ja jag fick ju saker av henne men skulle få mer senare när hon kommer på något mer hon kan köpa :) Iaf så var min födelsedag jättebra, och ska försöka lägga upp bilder av den någon dag snart! Har inte kameran här hos mormor och morfar.
 
Igår, tog jag och mathilda bara det lugnt fram till 13.33 då vi tog tåget in till stan för att möta Elise. Vi satt oss på ett kebab ställe och Elise åt lunch. Sen pratade vi bara en massa och gick runt på stan. Vid halv fem mötte jag upp min morbror och lillebror för att gå till Tzatziki och äta middag. Åhh det är så mysigt att sitta ute vid ån och höra vattnet brusa samtidigt som man äter god grekisk mat. Absolut min favorit restaurang!
 
Idag har jag varit på gränby med mormor, klippte mig där. Som jag skrev så var det en av presenterna från mormor och morfar. Och jag var verkligen i behov av att klippa mig. Mitt hår var så slitet och topparna var helt förstörda men nu är det ett minne blott! Nu är det fina toppar och håret ser fräscht ut igen! Som det ska vara!
 
Nu ska jag kolla på pretty Little Liars!
 
// Matilda Nakev
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela